Czechy

Dystans144.45 km Teren2.00 km Czas08:12 Vśrednia17.62 km/h VMAX58.00 km/h Podjazdy1280 m
Kalorie 3300 kcal Temp.28.0 °C SprzętRadzio :)
Odcinek 202. PL-DE-CZ.(10). "Powrót do kraju".
Noc była chłodna, mimo tego spało mi się dobrze. Rozpoczynamy kolejny, upalny dzień. Śmigamy sobie starą drogą wzdłuż autostrady, pięknie się prezentują Beskidy na horyzoncie. Pora wrócić na własne śmieci. Lądujemy w Cieszynie i od razu szukamy Biedry. Remont za remontem, a kierowców coś opętało. Pod względem jazdy bliżej nam na dziki wschód, niż na zachód. Kierujemy się na Bielsko- Biała. Nie cierpię jeździć po dziurawych drogach tego miasta. Coś tam się dzieje w tej kwestii i nawet kilka budów przemierzyliśmy lądując na jakichś zadupiach. Jakoś wydostajemy się w dobrym kierunku i lecimy na Kęty i później na Kraków. W Łączanach kończymy dzień na jakiejś żwirowni- szału nie ma, ale jest spokojnie.

Kładeczką do Lidla.
Kładeczką do Lidla. © miciu222145

Polska blisko- fabryka Hyundaia po czeskiej stronie.
Polska blisko- fabryka Hyundaia po czeskiej stronie. © miciu222145

Tutaj zostajemy na noc. © miciu222145
Dystans129.23 km Czas07:16 Vśrednia17.78 km/h
SprzętRadzio :)
Odcinek 201. PL-DE-CZ (9). "W rozsypce".
Od dawna nie spałem tak dobrze, może to zasługa kąpieli w jeziorze? Dzień zapowiadał się upalny, mimo tego, że na horyzoncie pojawiały się ciemne chmury. Dodatkową atrakcją były podjazd, które w połączeniu z upałem skutecznie wysysały z nas energię. Trzeba było zrobić dłuższy postój- padło na Libavę. Krótka drzemka i możemy ruszać. Droga nie wygląda dobrze- wiedzie wzdłuż poligonu, a jest z bruku i ma nachylenie 12 %. W dół podobnie. Tak góra, dół przez kilka kilometrów. Na jednym ze zjazdów tylna manetka rozpadła się i części rozleciały się po świecie. Linkę zablokowałem na 6 przełożeniu. Najgorzej było na podjazdach, rower aż trzeszczał :D W mieście Pribor Grzesiek zagląda w niepozorną uliczkę, a tam miejscówka prawie idealna. Wykoszony plac, gdzie są szkolone psy. Do tego ławki i budynek z gniazdkiem, które wypatrzyłem. Kąpiel w rzece i można zakończyć kolejny dzień.

Full lampa i górki.

Piękna miejscówka.
Piękna miejscówka. © miciu222145
Dystans110.98 km Czas06:31 Vśrednia17.03 km/h VMAX63.00 km/h Podjazdy1413 m
Kalorie 2900 kcal Temp.32.0 °C SprzętRadzio :)
Odcinek 200. PL-DE-CZ (8) "Gadka szmatka".
Nie wyspałem się jak zwykle, a przyczyniły się do tego również hałasy z dróg. Od rana przypieka, do tego czeka nas sporo górek. Nasmarowany pedał odżył i nawet działa dobrze. Jakoś jedziemy, ja spożywam ponadnormatywne ilości piwa. Po drodze napotykamy niespodziewane zjawisko- na pobliskich polach pojawiają się małe zawirowania powietrza, które wygladają jak mini trąby powietrzne. Robimy zakupy w Zabreh i planujemy poszukać jakiegoś noclegu. Pod sklepem zaczepia nas jakiś gościu, bo nie umie ustawić licznika w swoim rowerze. Grzesiek ogarnia jakiegoś Crivita i tak sobie gadamy, nie wszystko rozumiejąc. Dowiadujemy się natomiast, że kilkanaście kilometrów dalej, w Dubicku, są jeziorka, przy których można rozbić namiot. Chwilę szukamy, ale znajdujemy. Miejscówka idealna- czyste jezioro, obok równy i wykoszony teren, zostajemy. Kąpiel w chłodnym jeziorku sprawia, że umęczone ciało odzyskuje świeżość.

Trochę niewyspany.
Trochę niewyspany. © miciu222145

Chłodnawe jeziorko.
Chłodnawe jeziorko. © miciu222145

Tutaj nocujemy.
Tutaj nocujemy. © miciu222145

Dystans148.50 km Teren3.00 km Czas08:08 Vśrednia18.26 km/h VMAX47.00 km/h Podjazdy815 m
Kalorie 3200 kcal Temp.32.0 °C SprzętRadzio :)
Odcinek 199. PL-DE-CZ (7). "Praga".
Jak zwykle wstałem nieprzytomny. Już od rana było wiadomo, że będzie to gorący dzień. Do Pragi zostało niewiele, ale teren był mocno pofałdowany, do tego do samego miasta mieliśmy piękny zjazd. Miasto duże, więc i ciężko się po nim poruszać. Odwiedzamy kilka miejsc, które mamy po drodze i jedziemy dalej. Wypłaszczyło się, ale granice miasta opuszczamy dopiero po 2 godzinach. Duży ruch nie ułatwiał jazdy, na szczęście czasem mieliśmy ścieżki do dyspozycji. Po drodze coś wlatuje mi pod koszulkę i dziabie mnie 2 razy w plecy, a ja ląduję w rowie. Trochę mnie paraliżowało, ale jakoś jechałem. Zmierzamy do Kolina. Tutaj sytuację komplikuje strzelający pedał w rowerze Grześka. Sklepy rowerowe już pozamykane, jedynie w Pardubicach coś ma być otwarte. Pedał jest w co raz gorszym stanie, a my kręcimy po Pardubicach we wszystkich możliwych kierunkach. Kupujemy jakieś badziewne pedały na zapas i robimy zakupy. W sklepach też nas nieźle przytrzymali. Dzięki temu musimy szukać noclegu na szybko. Rozbijamy się przy skarpie skrzyżowania. Do tego ogrodzenie sklepu ogrodniczego i lina kolejowa. Tak to bywa, jak nie ma czasu. Jedynym pocieszeniem był prysznic ze zraszaczy, jednak ja już się nie załapałem.

Na początek dnia.

Praga. © miciu222145

Widok na starówkę.
Widok na starówkę. © miciu222145

To nie był dobry pomysł.
To nie był dobry pomysł. © miciu222145

Taka sobie miescówka.
Taka sobie miescówka. © miciu222145
Dystans134.04 km Czas07:41 Vśrednia17.45 km/h VMAX48.00 km/h Podjazdy1080 m
Kalorie 3000 kcal Temp.32.0 °C SprzętRadzio :)
Odcinek 198. PL-DE-CZ (6). "Zmiana kraju".
Przywitał nas piękny i rześki poranek. Do tej pory mam wrażenie, że za kemping wzięli od nas za dużo, ale tak tam było zamotane, że nawet prysznic był na kartę pre- paid :D Wyjeżdżamy na główną drogę, a tam... zakaz wjazdu dla rowerów :D Wracamy nad Łabę i tutejszym szlakiem rowerowym kontynuujemy jazdę w stronę czeskiej granicy. Od razu widać, że Niemcy bardziej dbają o porządek. Tak sobie jedziemy, szlak jest w większości asfaltowy, chociaż kiepskie, szutrowe odcinki też się zdarzają. Są i objazdy, ale genialnie oznakowane. Tak sobie jedziemy aż do Litomeric. Jednak w Vanov czeka nas nie lada trakcja. Tama, przy której są schody z wąskim podjazdem, dramat, myślałem, że nie wylezę tam. Zjazd ciut lepiej, ale był jeszcze tunel i kilka schodów, porażka na szlaku rowerowym. Teraz wjeżdżamy na drogę wzdłuż autostrady, tak jedziemy aż do miejscowości Veltrusy. Codzienna porcja zakupów i szukamy noclegu. W miejscowości Tursko zajęliśmy miejsce na skraju boiska. Niedaleko sklep, a i nikt nam głowy nie zawracał. Na pobliskiej konstrukcji w narożniku znalazłem nawet działające gniazdko.