Beskid Żywiecki

Dystans20.90 km Teren18.00 km Czas02:01 Vśrednia10.36 km/h VMAX59.00 km/h Podjazdy890 m
Temp.28.0 °C SprzętRadon ZR Litening Custom
4 zlot Forumrowerowe.org- dzień 3, krótko na zakończenie.
Kategoria Beskid Żywiecki
Nadszedł ostatni dzień zlotu. Ekipa dość mocno się podzieliła, bo każdy wyjeżdżał o innej porze. W bardzo kameralnym towarzystwie 4 osób pojechaliśmy szlakiem czerwonym, rowerowym. Podjazd miał ponad 4 km, a doprowadził nas na Przeł. Klekociny (864). Kontynuowaliśmy jazdę szlakiem rowerowym i zielonym pieszym. Czasem trzeba było podprowadzić, ale większość jechałem. Widoki rozwalały mózg- jechaliśmy zboczem i nic nie zakłócało widoków na pobliskie pasma górskie. Tuż przed granicą pojawiła się burza, ale stwierdziliśmy, że pójdzie bokiem. Na granicy dzielimy się na dwie grupy: dwóch zostaje i czeka, a ja z Marciniuszem i kolegą, którego danych zapomniałem :D jedziemy na Mendralową (1169). Znowu spacer, ale po chwili można jechać. Nie wiem jak to się stało, ale przegapiliśmy szczyt i jak porąbani zjeżdżamy nie tam gdzie trzeba, czyli szlakiem zielonym. Burza jednak nie poszła bokiem i zaczyna się piekło. Szukamy czarnego szlaku, jednak ściana deszczu uniemożliwia jazdę. W takiej ulewie jeszcze nie jechałem- topiłem się podczas jazdy :D Schroniliśmy się pod drzewami, jednak i tak lało po nas jak głupie, był nawet grad. Staliśmy tak jak debile, bo okazało się, że padać przestało, ale z liści kapało i myśleliśmy, że pada nadal :D Szukamy szlaku czarnego, ale nie ma go nigdzie. Postanawiamy jechać drogą po wycince, która mniej więcej pokrywa się ze szlakiem. Po deszczu jechało się hmm, ciekawie ? Tym magicznym sposobem zajechałem łożyska w suporcie, znowu. Na krzyżówce decydujemy się na skręt w lewo i docieramy do asfaltu- jesteśmy ocaleni. Przed nami podjazd dnia- rower stawał dęba :D Do tego podjechaliśmy za daleko i musieliśmy zniwelować trochę różnicy poziomów. Przed nami taki sam podjazd jak ostatnio, tym razem po kamieniach. Na resztkach powietrza z tyłu docieramy na Przeł. Klekociny. Szybki dobijam powietrza- bąki cięły jak popieprzone. Na zjeździe padają baterie w nawigacji, ale nie mam ochoty na zatrzymywanie się. Konkretnym zjazdem docieramy do schroniska. Osoby, które zostawiliśmy na granicy już na nas czekały.

Zaczynamy podjazd. © miciu222145

Szlak jest ciekawy. © miciu222145

I mocno widokowy. © miciu222145

Trzeba kiedyś spróbować w dół. © miciu222145

Zjazd pod granicę. © miciu222145

Krótki odpoczynek. © miciu222145

Pod Mędralową- ostatnie chwile ze słońcem. © miciu222145
Dystans32.87 km Teren21.00 km Czas03:26 Vśrednia9.57 km/h VMAX45.00 km/h Podjazdy1100 m
Temp.31.0 °C SprzętRadon ZR Litening Custom
4 zlot Forumrowerowe.org- dzień 2, czyli "Wielki wypych".
Kategoria Beskid Żywiecki
Poranek przywitał mnie bólem głowy i to fajne nie było. Przed wyjazdem zrobiliśmy grupową fotę i ruszyliśmy niezłą bandą w stronę szlaku żółtego. Najpierw "hyc" przez rzekę i zaczyna się trening z pchania roweru. Jednak nie jest tak źle i można w końcu jechać. Chociaż mielenie na młynku ostro pod górę ostro dawało popalić, to nawet jechało się nie źle. Docieramy na większy postój, czyli Mosorny Groń (1047). Tam delektujemy się pięknym widokiem na całe pasmo Babiej i nie tylko tym. Piwo z soczkiem stawia mnie na nogi i co najważniejsze, głowa przestaje mnie boleć :D Dalej nawet jedziemy, co do tej pory raczej nie często się zdarza. Aż tu nagle masakra- rowery na plecy i ogień do góry, korzonki, kamyczki, samo dobro :D Docieramy do Hali Śmietanowej i pasiemy się razem z wycieczką szkolną- objadamy ich z prowiantu :D Walcząc o przyczepność i równowagę docieramy na Policę (1369). Wszyscy dzielnie się trzymają, więc w nagrodę mamy piękny zjazd na Halę Krupową. W schronisku mamy przerwę obiadową- personel nie ogarnia tylu zamówień :D Znowu pojawiają się burzowe chmury, a my musimy wrócić kawałek na szlak zielony, który niby miał być "do jazdy". Taa, już to widzę- leźliśmy po korzeniach i kamieniach na wąskim singlu. Lekko mnie to wkurzyło, ale w końcu można było jechać, co też z dziką przyjemnością uczyniłem. Pojawiły się strumyki na szlaku i woda z góry :D Dalej jechało się fajnie, bo było w dół- przemoczeni dotarliśmy do centrum Zawoi. Kilometrów trochę mało wyszło, ale mimo chęci, po deszczu jechało się zbyt ciężko.

Zlotowicze. © miciu222145

Schronisko. © miciu222145

Raj MTB. © miciu222145

Niektórzy zaszaleli. © miciu222145
Dystans29.43 km Teren19.00 km Czas02:22 Vśrednia12.44 km/h VMAX52.00 km/h Podjazdy841 m
Temp.32.0 °C SprzętRadon ZR Litening Custom
4 zlot Forumrowerowe.org- dzień 1.
Kategoria Beskid Żywiecki
Mając w pamięci miłe wspomnienia ze zlotu w górach Sowich, postanowiłem wybrać się na tegoroczny zlot w Beskidzie Żywieckim. Jako, że wybłagałem dzień urlopu, to miałem znakomitą okazję do odwiedzenia pieszo Babiej Góry. Wyjechałem o 3:10, a 4 godziny i 240 km później wchodziłem na szlak niebieski na Przeł. Krowiarki. Szedłem sobie pod góreczkę, ale w lesie, więc upał tak nie dokuczał. Po ok.godzinie dość szybkiego marszu docieram do szlaku żółtego. Mimo różnych dziwnych rzeczy wypisywanych na jego temat, idę właśnie nim, choć wiem co mnie czeka. Dość stromym podejściem docieram do Suchej Kotlinki i dopiero teraz jest naprawdę ciężko. W tym upale idzie się ciężko, ale widoki powalają. Docieram do słynnych łańcuchów i klamer. Cieszyłem się jak dziecko wspinając się po skałach i o lęku wysokości nie było mowy. Szkoda, że ten odcinek był tak krótki, jeszcze trochę dreptania pod górę i zdobywam szczyt- 1:50 h :D Równe 8 km. Niestety widoki zasłaniały góry :D Tak na prawdę, to była mgła i nawet Tatry ledwo było widać. Mimo tego satysfakcja była duża. Teraz jeszcze w dół szlakiem czerwonym do zielonego, bo dalsza część jest w remoncie. Szlak zielony był tak stromy, że kolana czasem się odzywały. Nareszcie jest, szlak niebieski i nim po 3:40 h docieram na parking. Trasa miała 14,5 km.

Pierwsze widoki na szlaku niebieskim. © miciu222145

Dalej dreptam czerwonym. © miciu222145

Dawna granica niemiecka. © miciu222145

Dzięcioły dwa. © miciu222145

Z Krowiarek kieruję się na Zawoję-Wełczę. W schronisku jest już trochę osób i właśnie wybierają się na krótką trasę. Szybki rozładunek, przebieram się i jestem gotowy na wyjazd. Najpierw zakupy, a potem kierujemy się na obiecujący szlak niebieski, prowadzący na Jałowiec(1111 m). Powiem tak, jechać się nie dało, przynajmniej w 2/3 podjazdu. Więc raźno ruszyliśmy spacerkiem na szczyt, wykorzystując każdą okazję do jazdy. Na skrzyżowaniu ze szlakiem żółtym zrywa się wiatr i nadciąga burza- mimo tego napieramy na szczyt, dla odmiany jadąc :D Mimo kiepskiej pogody widoki były niesamowite. Sesja foto chwilę trwała, na tyle długo, że pojawił się deszcz. Zjeżdżamy do małego, prywatnego schroniska i tam przeczekujemy burzę. Pioruny widowiskowo uderzają w pobliskie szczyty- mimo wszystko jest mega pozytywnie. Temperatura spadła o jakieś 15 stopni, ale dość szybko łapiemy temperaturę roboczą. Za przełęczą Kolędówka odbijamy na szlak zielony, a cały czas pada sobie z lekka. Lecimy jak szaleni po błocie i kamieniach. Ja na mokrej łące poleciałem bokiem, dobrze, że łąka była spora :D Docieramy do asfaltu- chłopaki mimo ostrzeżeń jadą jak opętani. Na jednym z zakrętów tak dwóch wynosi, że ledwo unikają czołówki z Golfem. Było blisko, ale wszyscy cali, brudni i weseli wracamy na miejscówkę. Prysznic, dłuuugie ognisko i łóżeczko.