300 i więcej

Suma podjazdów:12093 m
Dystans311.11 km Teren100.00 km Czas20:20 Vśrednia15.30 km/h VMAX65.08 km/h Podjazdy7181 m
Kalorie 7619 kcal Temp.15.0 °C SprzętBulls
Odcinek 109. "Lajkonik morderca".
Kategoria 300 i więcej, Zawody
Nadszedł czas próby. Ultramaraton "Ultralajkonik". Nowość- 445 km, 10100 m przewyższeń, gwałt na psychice. Pogoda siadła, w sumie było zaskakująco ciepło. Początek o 8 w Bartkowej- ośrodek Stalownik. Start miałem pod oknem :D Rożnów-Roztoka-Czchów- Lipnica Murowana-Zakliczyn-Dębczyn-Kamienica Dolna-Braciejowa-Niedźwiada-Brzeziny-Jaszczurowa. Zapadła noc, a my byliśmy zaledwie 50 km od domu :D Znajome punkty orientacyjne sprawiały, że jakoś lepiej się jechało: Stępina-Gogołów-okolice Jasła i mozolny podjazd na Liwocz. W dolinach zimno- jakieś 5 stopni. Na szczycie w porywach 10. Rozkładamy się na deskach pod wieżą na krótką drzemkę- jest 2:30. za nami 230 km i 5400 m podjazdów. Z 3 godzin przespałem może godzinę. Niestety ból z tyłu kolana, który się pojawił wieczorem, nasilił się. Jest rano, jest ciepło, można jechać dalej: kierujemy się na Pasmo Brzanki, gdzie w schronisku mamy zjeść konkretne śniadanie- śmiejżelki i princessa, to ciut mało :D Za punktem pomiarowym w Rzepienniku Strzyżewskim podejmuję smutną decyzję- pora się wycofać- nogi nie mogę ani dobrze zgiąć, ani wyprostować. Prędkość 15 km/h po płaskim, to porażka, a tu jeszcze 170 km masakry. Na miejsce startu miałem 30 km przez Ciężkowice. Okazało się, że było sporo szutru i tylko 600 metrów do podjechania :O Dojechałem mocno smutny- zjadłem żarcie, wypiłem Piwojada, prysznic i odpoczynek. Trasa strasznie trudna- 250 km odpowiadało 500 km jazdy szosowej. Wielki zawód i nauczka. Mój kompan Ketrap- nie bez problemów, ale dojechał jeszcze dnia drugiego, mieszcząc się w 40 h.

Jezioro Rożnowskie.
Z wizytą w Małej. © miciu222145
Dystans300.14 km Czas11:28 Vśrednia26.17 km/h VMAX64.44 km/h Podjazdy3412 m
Kalorie11197 kcal Temp.24.0 °C SprzętAccent Draft
Odcinek 157. "W Bieszczady".
Jakiś czas temu drogę na przełęcz Żebrak na tyle poprawiono, że śmiało można tam uderzać szosą, jest może kilkanaście metrów szutru, można pominąć ten fakt. Jak można, to jedziemy tam, z Rzeszowa :D Zbiórka o 4, jeszcze zimno, bo jakieś 14 stopni, ale w mieście. Za miastem było dużo zimniej. Już na początek pożar. Przy Dwóch Bratankach pali się jakaś wiata i chłopaki z OSP zaczynają się zlatywać. Jedziemy na Tyczyn i później na Błażową. Zimno jak cholera, czekamy aż słońce zacznie mocniej świecić. Podjeżdżamy Kąkolówkę- tama zgraja psów morduje kota na żywca, chyba źle trafiliśmy :D Zjazd do Wesołej i Hłudna. Serpentyny w Izdebkach na spokojnie. Przez Wydrną docieramy do Dydni i dlaej do Mrzygłodu. Pora na przerwę, wreszcie zrobiło się ciepło. Teraz Tyrawa Wołoska i zdobywamy Góry Słonne. Zjeżdżamy do Załuża i kierujemy się na Lesko- tam kolejna przerwa, na Orlenie. Jedziemy do Baligrodu. Do skrętu na Solinę auto za autem, później już spokojniej. W Baligrodzie krótka przerwa i robimy zapasy- przed nami podjazd na Żebraka z Rabego. Mimo zakazu wjazdu, to samochodów nie brakuje. Na szczycie piwko i zjeżdżamy do Mikowa. Później Smolnik, Radoszyce i Komańcza- kolejna przerwa. Opuszczamy Bieszczady. Kierujemy się na Szczawne, a w Czaszynie odbijamy na Poraż. Pod wiatr, po drogach takich nie za równych docieramy do Rymanowa. Jemy coś ciepłego- 220 km za nami. Teraz Wróbli Szlachecki i Haczów. Kawałek główną drogą, ale do Bliznego już boczkiem, boczkiem. Główną do Domaradza i przez Konieczkową do Niebylca. Postój pod sklepem i już teraz prosto na Marinę :D czyli Połomia, Wyżne, Babica, Lubenia, Siedliska, Rzeszów. Od Komańczy tak wiało, że odbierało to chęci do jazdy, ale ogólnie nie bardzo byłem zmęczony.

Rzeszowskie Hawaje, tuż przed 4.
Rzeszowskie Hawaje, tuż przed 4. © miciu222145

Foty, foteczki.
Foty, foteczki. © miciu222145

Serpentyny w Izdebkach podjechane.
Serpentyny w Izdebkach podjechane. © miciu222145

Spotkał się z samochodem, ale przynajmniej zdjąłem go ze środka drogi.
Spotkał się z samochodem, ale przynajmniej zdjąłem go ze środka drogi. © miciu222145

Punkt widokowy- Góry Słonne.
Punkt widokowy- Góry Słonne. © miciu222145

Przełęcz Żebrak zdobyta.
Przełęcz Żebrak zdobyta. © miciu222145

Komańcza- Andrejkow tu był.
Komańcza- Andrejkow tu był. © miciu222145

Komańcza- kabanoski, kabanoski.
Komańcza- kabanoski, kabanoski. © miciu222145

Na Marinie.
Na Marinie. © miciu222145
Dystans329.71 km Czas11:36 Vśrednia28.42 km/h VMAX58.00 km/h Podjazdy1500 m
Kalorie 5700 kcal Temp.30.0 °C SprzętRadon R1- ten szybszy.
Odcinek 175. "Na Roztocze".
Kategoria 300 i więcej
Właściwa trasa miała miejsce dopiero w Zwierzyńcu, ale z Zukim podjechaliśmy tam na rowerach. O 4 w mieście było 14 stopni, więc cieplutko. Za miastem zrobiło się 8 :D Zmarzłem jak cholera, przyczyniły się do tego też mgły. Bez przygód docieramy najpierw do Leżajska, a później na Orlen w Panasówce- tam czeka Ketrap. Szybka kawka z hot dogiem i lecimy trasę właściwą. Spory się okazał podjazd w okolicy Szczebrzeszyna, później lecimy nad Zalew Nielisz i do Zamościa. Tam robimy przerwę na Rynku. Lecimy na Zwierzyniec, a dokładniej pod Browar. Stąd Zuki uderza na Kielce, a ja wracam do Rzeszowa. Na 240 kilometrze łapię kolec róży w przednie koło, ale mam bar pod nosem, więc tam robię serwis. Później doskwierał mi brak wody, bo wszystko pozamykane, ale jakoś sobie poradziłem.