Beskid Sądecki

Suma kalorii:19297 kcal
Dystans88.87 km Czas04:37 Vśrednia19.25 km/h VMAX63.00 km/h Podjazdy1087 m
Czas powrotu.
Czas wyruszyć w drogę powrotną do Bochni. Upał dawał w kość, każdy podjazd męczył podwójnie, ale jakoś dotoczyłem się na pociąg. Trasę zaledwie lekko zmodyfikowałem, skracając ją o jakieś 9 km. Poszczególne miejscowości: Krościenko n/Dunajcem-Tylmanowa-Zabrzeż- Kamienica-Zbludza-Zalesie-Słopnice-Zamieście-Tymbark-Podłopień-Kisielówka-Nowe-Rybie-Kamionna-Ujazd-Trzciana-Leszczyna-Królówka-Zawada-Pogwizdów-Bochnia.

Ostatnie spojrzenie gdzieś na trasie. © miciu222145

Tymbark pod zakładem produkcyjnym w Tymbarku :D © miciu222145
Dystans61.16 km Teren32.00 km Czas05:09 Vśrednia11.88 km/h VMAX44.00 km/h Podjazdy1661 m
Temp.30.0 °C SprzętRadon ZR Litening Custom
Przehyba i Radziejowa, czyli nie ma lekko.
Kategoria Beskid Sądecki
Dzień rozpocząłem o godz. 6:00. Pogoda do złudzenia przypominała tą poniedziałkową.Po dość obfitym śniadaniu wyruszyłem- była 7:20. Na początek skierowałem się do Szczawnicy. Tam oczywiście wybrałem zły kolor szlaku. Po 1 km. wspinaczki zielonym, zrezygnowałem i poszukałem szlaku niebieskiego. Na początku nie był takli zły, lecz później zaczęło się noszenie roweru. Nie powiem, jazda po kamieniach w strumyku była całkiem ciekawa.Dopiero po połączeniu szlaku niebieskiego z zielonym można było w miarę normalnie jechać. Widząc ogromny przekaźnik, wiedziałem, że Przehyba jest tuż, tuż. Już po chwili zameldowałem się pod schroniskiem i na punkcie widokowym. Chwila odpoczynku i ruszyłem dalej- byłem jedyną osobą na szczycie. Czerwony szlak usiany był mnóstwem kamieni i korzeni, co na zjazdach dawało niezłą dawkę emocji.Jadąc przez Przełęcz Długą, dotarłem wreszcie na Radziejową. Tam spotkałem pierwsze tego dnia osoby. Wdrapałem się na wieżę widokową, by podziwiać piękną panoramę. Lęk wysokości mnie nie powstrzymał i na nogach z waty pstrykałem fotki. Dłuższy postój na żarełko i pojechałem dalej, a czekał mnie mega stromy zjazd po luźnych kamieniach. Na Złomistym Wierchu miałem postój na zmianę baterii w nawigacji. Po kilku kilometrach dotarłem do Wielkiego Rogacza. Później czekała mnie błotna wspinaczka na przełęcz Obidza. Szczerze, to miałem już lekko dość.Pojechałem dalej niebieskim szlakiem wzdłuż granicy. Sporo błota, trawa i podjazdy- mega demotywator. Obok rozległych hal przestrzeliłem rozjazd i musiałem wracać kawałek spod Wysokiej. Nad Słowacją rozlegały się pomruki burzy. Po niezłych przejściach dotarłem do zielonego szlaku. Trochę sprowadzania, a potem na krechę przez łąki. Minąłem grupkę gimnazjalistów i nagle ujrzałem poprzeczny przekop. Oczywiście nikt mnie nie ostrzegł. Postawiłem rower bokiem, by wytracić prędkość. Bokiem spadłem z lekkiej skarpy, a rów już przeskoczyłem prosto. Sam nie wiem jak mi się to udało, ale stracha miałem niezłego. Dalej po Kamyczkach do Jaworek i przez Szlachtową oraz Szczawnicę dotarłem do Krościenka.

Chyba zły szlak wybrałem. © miciu222145

Raz pod górę, raz w dół. © miciu222145

Na granicy. © miciu222145

W stronę wąwozu Homole- hmm, chyba nie zjadę. © miciu222145
Dystans114.17 km Teren1.00 km Czas05:58 Vśrednia19.13 km/h VMAX61.00 km/h Podjazdy1775 m
Temp.30.0 °C SprzętRadon ZR Litening Custom
Bochnia- Krościenko n/Dunajcem, czyli podjazd za podjazdem.
Dzień zapowiadał się bardzo słoneczny i jak się później okazało, taki właśnie był. Już o poranku miałem niemiłą niespodziankę- brak powietrza w tylnym kole. Wstałem na tyle wcześnie, że nie był to jakiś spory problem. Trasa na dworzec PKP i już przed 7 pędziłem pociągiem w stronę Bochni. Pociąg miał mieć w swoim składzie wagon do przewozu rowerów, jednak rzeczywistość okazała się inna. Ok. 8:40 byłem już w Bochni. Dzięki nawigacji, sprawnie wydostałem się z miasta. Już na początku zaczęły się podjazdy i co ciekawe, jedynie z okolic Bochni widziałem Tatry. Później nie miałem już takiej możliwości. Na swojej trasie mijałem dziesiątki szklarni, w których czerwieniły się dorodne pomidory. Odwiedziłem również zakład produkcyjny w Tymbarku- chyba każdy wie, co tam się produkuje :) Wykres wysokości pokazywał, że nieuchronnie zbliżam się od największego podjazdu na trasie- była to wspinaczka na niespełna 800 m n.p.m. Wylałem litry potu, ale wiele kilometrów zjazdu w pełni to wynagrodziły. Jeszcze tylko kilkanaście kilometrów i dojechałem do Krościenka n/Dunajcem. Rozpakowałem się, zrobiłem zakupy, zjadłem coś i postanowiłem przejechać się jeszcze kawałek. Pojechałem wzdłuż Dunajca do Szczawnicy i do naszych południowych sąsiadów.Zawróciłem i pojechałem do centrum Szczawnicy- jeden wielki remont drogowy. Pod wieczór wróciłem na nocleg, by zaplanować kolejny dzień i zregenerować siły.
Trasa: Bochnia-Pogwizdów-Zawada-Królówka-Trzciana-Ujazd-Kamionna-Nowe Rybie-Kisielówka-Tymbark-Zamieście-Zalesie-Zbludza-Kamienica-Zabrzeż-Tylmanowa-Krościenko n/Dunajcem.